Inštrukcie: V sekcii Turtle príkazy sú vybrané príkazy korytnačej grafiky, ktoré budete na tomto cvičení potrebovať. Kompletná dokumentácia korytnačej grafiky je na https://docs.python.org/3/library/turtle.html . Nájdete tam viac príkazov aj s podrobnými popismi, čo robia. Úlohy začínajú až v sekcii Interaktívny mód. Na cvičení by ste mali stihnúť spraviť minimálne všetky úlohy zo sekcie Interaktívny mód, všetky úlohy zo sekcie Skriptovací mód a aspoň prvú úlohu zo sekcie Korytnacia grafika. Ak sa zaseknete, oslovte cvičiaceho, nech vám pomôže. Doma potom dopracujte zvyšné tri úlohy zo sekcie Korytnacia grafika. Úlohy v sekcii Ťažšie úlohy a najťažšiu úlohu riešiť nemusíte. Tie sú tu na to, aby sa nikto nenudil
Prikazy treba zadavat vo forme turtle.prikaz . Napríklad príkaz turtle.forward(100) vykreslí čiaru dĺžky 100 pixelov. Príkaz turtle.left(90) zase otočí korytnačku o 90 stupňov doľava.
Úlohy
1 2 3 4 5 6 |
##### Základný program ##### def mocnina(i): return i*i for i in range(4): print(mocnina(i)) |
Úlohy
Vytvorte nový súbor (New File), skopírujte doň „Základný program“ (bez číslovania riadkov!) , spustite ho (Run -> Run module) a porozmýšlajte, prečo sa stalo, čo sa stalo. Hovoríme, že program definuje funkciu „mocnina“ so vstupom i a že program obsahuje for-cyklus. Viac o funkciách a for-cykloch si povieme neskôr v semestri.
Úlohy riešte v skriptovacom móde. Pre každú úlohu vytvorte nový súbor (New File) a ten spúšťajte.
Úlohy
Vykreslite Obrázok 1 zo súboru obrazky.pdf.
Ťažšie Úlohy
Pomocou for-cyklu vykreslite obrázok 2 zo súboru obrazky.pdf.
Pomocou for-cyklu vykreslite obrázok 3 zo súboru obrazky.pdf. Pomôcka: Všimnite si, že obrázok dostanete tak, že budete rotovať päťuholník okolo stredu obrázku.
Pomocou for-cyklu vykreslite obrázok 4 zo súboru obrazky.pdf. Pomôcka: Všimnite si, že obrázok dostanete tak, že budete rotovať dvanásťuholník okolo stredu obrázku.
Najťažšia úloha:
1.časť:
2.časť: