Cieľom cvičenia je osvojiť si prácu s geometrickými objektmi ako sú kruh, n-uholník, čiara.
Vytvorte okno (Frame), do ktorého vložíte grafický komponent Canvas. Prepíšte (override) jeho metódu paint, v ktorej zobrazíte rôznymi farbami kruh s polomerom 50 px, obdĺžnik so šírkou 100 px a výškou 50 px , čiaru s dĺžkou 100 px a pravidelný 5-uholník s dĺžkou strany 30 px.
Modifikujte kód z predchádzajúcej úlohy za účelom rotácie 5-uholníka o 360 stupňov s definovaným krokom (napr. 36 stupňov). Otáčanie sa deje okolo jeho stredu.
Ak je úloha príliš ťažká vyskúšajte si to najprv na rotácii čiary, kde stred otáčania bude prvá súradnica [x,y]. Pre jednoduchosť si vykreslite na plátno iba jeden geometrický objekt (čiaru alebo 5-uholník).
POMÔCKA: potrebujete prepočítať každý vrchol 5-uholníka pomocou goniometrických funkcií napr. TU. Aby ste zabezpečili efekt animovaného otáčania, môžete v paint metóde volať metódu Thread.sleep(long milliseconds), ktorá zabezpečí potrebné oneskorenie medzi každým krokom rotácie.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.