Spustenie vo stvrtok 18.3.2021 na poludnie(priblizne).
https://uim.fei.stuba.sk/hlasovanie/ps2 tabuľky
OK pravidla maju byt jasne! Skupina moze mat max. 6clennov a v odovodnenych pripadoch – na poziadanie 7. t.j. evidujem jednu 7 clennu skupinu, ktora sa na to pytala rano.
Kroky na stranke:
Zobrazenie tabuľky > Vytvorit skupinu >
Zadať:
– Názov vašej skupiny … ak ste viacerí. Napr. „Tema1cvicenie8“ alebo majte kreativne myslenie.
– Vyberte tému z možností
– Napíšte čiarkou oddelené čísla štúdia do políčka student.
>uložiť…
Zobrazí sa posledne uložený študent, ak prejdete späť na Skupiny, tak by ste sa tam mali vidieť všetci v tabuľke. (prvý riadok je filter)
PS:
– netreba sa prihlasovať
– Témy sú zobrazené aj v záložke „Temy“
– AIS číslo znamená číslo štúdia, nie číslo používateľa. t.j. 6miestne číslo nájdete ho
– zmena je možná …, ak by bol problém napíšte mi email/MSTeams.
Kde najdete AIS číslo študia : Moje studium -: portál štúdia =: niektorá linka z horných možností … v url linku je 6 miestne číslo začínajúce na 1
Čo by mal obsahovať projekt a jeho hodnotenie (témy nižšie).
VzoroveZadaniePS2
Projekt sa odovzdá elektronicky prostredníctvom AIS (Nie inak, do emailu mi ho neposielajte! Emailom mi môžete napísať správy o problémoch, žiadostiach, otázkach … ).
Nutnou súčasťou je zdrojový kód ( alebo viac, *.cc *.py a *.sh a pod.), dokumentácia — popis merania, vo forme pdf súboru (ak ho píšete v txt, doc, docx … vytlacte alebo exportujte do pdf). Projekt môže obsahovať i obrázky, videá alebo iné výstupy zo simulácie projektu. Simuláciou overujete vplyv, (ne)zmenu parametra na QoS siete, a teda daný parameter má byť vstupom simulácie (cmd-line-argument) (môžete mať aj iné parametre). Vplyv vyhodnoťte ako vo forme textu, tak aj vo forme grafu. Parametrizujte aj generovanie NetAnim súboru — animácie siete. V bodoch:
Príklad grafov QoS (pomer priemerného počtu poslaných užitočných údajov k celkovému počtu poslaných údajov na jednu cestu/balík), spravodlivosť, priepustnosť, energetická bilancia … Príklad parametra počet komunikácii v sieti (nastaqvenia smerovacích parametrov siete, pripojenie/odpojenie – čas, zmena smerovacieho, transportného protokolu, zmena riadenia spojov …).
Nastavte si počet ľudí a počet robotov, druhy služieb (dve, tri) napríklad nákup potravín(produkt), taxi (doprava) , … Ľudia sa dopytujú o službu, keď informácia dôjde (príklad anycast) k robotovi vykoná ju. Nákup potom rozvoz. Komunikácia Človek -> Robot1; Robot1 <->Robot2 stretnime sa na pol ceste … Robot2 -> Človek som na ceste…
Cieľom projektu je odsimulovať niektorý z možných útokov na sieť. V sieti sú uzly, ktoré participujú/spolupracujú pri komunikácii.
Robot (UAV alebo iné) sa pohybuje v oblasti a posielajú telemetrické údaje na server. Server je spojený s UAV cez prístupový/é bod/y. Jednotlivé uzly nenastavujte ako AP/STA uzly ale v adhoc móde.
V mestách sa pohybujú ľudia a klebetia, posielajú si správy.
CBTC systémy sú systémy na zefektívnenie dopravy. Dopravné prostriedky sa pohybujú za sebou (bez predbiehania) približujú/vzďaľujú sa od sebe prípadne sa môžu prekrývať. Dôležité je zadefinovať si trasy a zástavky.
Efektivita môže byť definovaná ako skrátenie času presunu, alebo minimalizovanie státia, či minimalizovanie zrýchľovania/spomaľovania pohybu.
Autá majú definované cesty/trasy. Na určitých úsekoch sa križujú.
Bača naviguje ovečky pomocou ohrád, otváranie/ zatváranie oblasti, dverí.