Monografia zhŕňa najlepšie skúsenosti z objektovo orientovaného vývoja aplikácií a popisuje
23 návrhových vzorov rozdelených do troch kategórií:
Creational: Abstract factory, Builder, Factory method, Prototype, Singleton.
Structural: Adapter, Bridge, Composite, Decorator, Facade, Flyweight, Proxy.
Behavioral: Chain of responsibility, Command, Interpreter, Iterator, Mediator, Memento, Observer, State, Strategy, Template method, Visitor.
Popis všetkých vzorov má jednotnú formálnu štruktúru
Intent – stručná definicia – zámer vzoru
Motivation – motivácia, príklad…
Applicability – vysvetlenie use when…
Structure – UML diagramy, (class prip. ďalšie)
Participants – popis členov v UML
Collaboration – a ich vzájomných vzťahov
Related Patterns – vzťah k iným vzorom
Ku skúške si študenti v rámci samoštúdia naštudujú všetky horeuvedené návrhové vzory.
Pre každý návrhový vzor treba poznať predovšetkým:
Pozn. nie je nutné študovať horeuvedenú monografiu
Informačný zdroje na webe:
https://www.oodesign.com – hlavný odporúčaný študijný zdroj, neobsahuje však vzory Facade a State
wiki – obsahuje všetky vzory aj s ukážkami implementácií v rôznych jazykoch
https://sourcemaking.com/design_patterns – obsahuje ukážky implementácií v rôznych jazykoch a zaujímavé porovnania vzorov (Rules of thumb)
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.