Monografia zhŕňa najlepšie skúsenosti z objektovo orientovaného vývoja aplikácií a popisuje
23 návrhových vzorov rozdelených do troch kategórií:
Creational: Abstract factory, Builder, Factory method, Prototype, Singleton.
Structural: Adapter, Bridge, Composite, Decorator, Facade, Flyweight, Proxy.
Behavioral: Chain of responsibility, Command, Interpreter, Iterator, Mediator, Memento, Observer, State, Strategy, Template method, Visitor.
Popis všetkých vzorov má jednotnú formálnu štruktúru
Intent – stručná definicia – zámer vzoru
Motivation – motivácia, príklad…
Applicability – vysvetlenie use when…
Structure – UML diagramy, (class prip. ďalšie)
Participants – popis členov v UML
Collaboration – a ich vzájomných vzťahov
Related Patterns – vzťah k iným vzorom
Ku skúške si študenti v rámci samoštúdia naštudujú všetky horeuvedené návrhové vzory.
Pre každý návrhový vzor treba poznať predovšetkým:
Pozn. nie je nutné študovať horeuvedenú monografiu
Informačný zdroje na webe:
https://www.oodesign.com – hlavný odporúčaný študijný zdroj, neobsahuje však vzory Facade a State
wiki – obsahuje všetky vzory aj s ukážkami implementácií v rôznych jazykoch
https://sourcemaking.com/design_patterns – obsahuje ukážky implementácií v rôznych jazykoch a zaujímavé porovnania vzorov (Rules of thumb)