Vidíme sa v letnom semestri 2021
Predmet je členený do nasledujúcich aktivít:
Utorok, C-801, 8.00–9.40
Všetky cvičenia sú v utorok v C-802 v týchto časoch:
Dohodou (na prednáške/po cvičení/mailom).
Obsahom predmetu je analýza rôznych synchronizačných vzorov. Naším cieľom je ponúknuť študentom možnosť oboznámiť sa s rôznymi synchronizačnými problémami spolu s ich riešením. Synchronizačnými problémami rozumieme riešenie koordinácie súbežne (azda aj súčasne) vykonávaných úloh s cieľom zabezpečiť integritu údajov, s ktorými jednotlivé úlohy pracujú; samozrejme zároveň požadujeme dosiahnutie korektného výsledku výpočtu.
Prednášky sledujú obsah knižky „The Little Book of Semaphores“ od autora menom Allen B. Downey (zdroj napr. na http://greenteapress.com/wp/semaphores/).
Preberané synchronizačné problémy delíme podľa uvedenej literatúry na:
V úvodnej časti semestra sa oboznámime so základnými synchronizačnými primitívami a vzormi ako mutex, semafor, signalizácia, kritická oblasť, rendezvous, multiplex, bariéra… Zároveň s nimi začneme riešiť klasické synchronizačné úlohy ako producent/konzument, čitatelia/zapisovatelia, večerajúci filozofi, problém fajčiarov…
18.2.2020 | 1. prednáška |
25.2.2020 | 2. prednáška |
3.3.2020 | 3a. prednáška |
10.3.2020 | 4a. prednáška |
17.3.2020 10.00 Discord | 5. prednáška |
17.3.2020 15.00 Discord | Stream 5. cvičenia |
24.3.2020 | 6. prednáška |
30.3.2020 | konzultácia k zápočtu |
7.4.2020 | 7. prednáška |
14.4.2020 | 8. prednáška |
21.4.2020 | 9. prednáška |
28.4.2020 | 10. prednáška |
5.5.2020 | konzultácia k zápočtu |
Skúškové obdobie | Riadny termín skúšky |
Skúškové obdobie | Opravný termín skúšky |
Namiesto skúšky bude možné vypracovať semestrálny projekt. Vypracovať ho môžu jednotlivci alebo dvojice. Téma bude zadaná po dohode s prednášajúcim. Na udelenie bodov je potrebné odovzdať git repozitár s kompletnou históriou projektu. Správy commitov musia byť v štandardnom formáte Conventional Commits a riadne podpísané menom autora.
Študijný poriadok STU v článku 5 bod 2 hovorí: „Organizovanými formami vzdelávacích činností sú najmä prednáška, seminár, rôzne typy cvičení (…).“ Následne v bode 5 toho istého článku upozorňuje, že: „Neúčasť študenta na vzdelávacej činnosti môže vo výnimočných prípadoch vyučujúci ospravedlniť z dôvodu práceneschopnosti alebo z dôvodu iných prekážok na strane študenta (…), ktoré študent preukáže príslušnými dokladmi. Vyučujúci môže požadovať od študenta vypracovanie náhradnej úlohy, napr. seminárnej práce, ako náhradu za neúčasť na výučbe. V prípade neospravedlnenej neúčasti študent nemá nárok na zadanie náhradnej úlohy.“